خانه / مدیریت پروژه / چند تكنيك ساده براي جمع آوری مستندات تاخيرات پروژه

چند تكنيك ساده براي جمع آوری مستندات تاخيرات پروژه

1- هر گاه به شما از طرف كارفرما،‌ مشاور و يا دستگاه نظارت به صورت شفاهي دستوري مبني بر تغيير ابلاغ شد و حاضر نيست آن را به شما كتباً ابلاغ كند، حتماً شما به ايشان يك نامه زده و در آن قيد كنيد كه باتوجه به دستور شفاهي جنابعالي مبني بر تغيير و يا هولد شدن آن قسمت از كار فلان اتفاق افتاده و يا صرفاً جهت اطلاع به ايشان نامه بزنيد تا با اين روش بتوانيد براي پايان پروژه مستندات تهيه كنيد.

2- در گزارشات روزانه و در قسمت موانع و مشكلات حتماً دستورات شفاهي نظارت را ذكر كنيد وسعي كنيد آن را در اولين فرصت صورتجلسه كنيد.

3- دستور كارهاي جديد را در صورت موازي بودن با فعاليت هاي ديگر با سرعت پاييني انجام دهيد و ميتونيد10% باقي مانده كار را هر روز در گزارشات روزانه قيد كنيد ( حتی بعد از اتمام كار(

4- در صورتيكه قسمتي از كار توسط نظارت يا كارفرما هولد مي باشد ، به هيچ عنوان اگر در آن قسمت كار مي كنيد نبايد در گزارشات روزانه آن را درج نماييد.

به دليل اينكه بتوانيم در پايان پروژه ثابت كنيم كه به دليل هولد بودن آن قسمت از كار نمي توانستیم هيچ كاري انجام دهيم و بعد به گزارشات روزانه استناد مي كنيم.

5- در صورت كوچكترين تغييرات در نقشه ها آن را بزرگ نمایی کنید طي نامه اي صرفاً‌ جهت اطلاع به مشاور و كارفرما اطلاع دهيد و مراقب باشيد از ذكر كردن چيزي به اسم تاخير در نامه اكيداً‌ خودداري كنيد چرا كه سريعاً‌ مشاور مقاومت مي كند

همچنین ببینید

محاسبه سرانگشتی ساختمان

محاسبه سرانگشتی که بایستی مهندسان به ان اشراف داشته باشند… 1-اسکلت فولادی: الف – وزن …