خانه / اخبار / نیاز فوری تهران به ۵۰۰۰ اتوبوس
آموزش استاتیک آموزش نرم افزار SAP آموزش مقاومت مصالح
آموزش هیدرولیک آموزش نرم افزار ETABS آموزش مهندسی زلزله
آموزش مکانیک خاک آموزش نرم افزار ABAQUS آموزش مصالح ساختمانی
آموزش المان محدود آموزش نرم افزار AutoCAD دورس کنترل فعال سازی
آموزش تحلیل سازه ها آموزش نرم افزار OpenSees آموزش آزمون های غیرمخرب
آموزش تحلیل ارتعاشات آموزش راه سازی با Civil 3D آموزش متلب در دینامیک سازه
آموزش زمین شناسی مهندسی آموزش زبان تخصصی عمران آموزش اصول دینامیک سازه ها
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

نیاز فوری تهران به ۵۰۰۰ اتوبوس

 

به گزارش خبرگزاری «ایلنا» مجتبی شاکری با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران در چشم‌انداز 1404 باید شامل 11 هزار دستگاه اتوبوس باشد، گفت: در حال حاضر شمار اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی پایتخت حدود 6 هزار دستگاه است که تنها 4 هزار دستگاه از آن استاندارد بوده و در موقعیت مطلوب سرویس‌دهی قرار دارد؛ به این معنا که در اغلب روزها حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس نیازمند تعمیرات و اورهال بوده و به دلیل فرسودگی امکان خدمات‌رسانی به شهروندان را ندارد. بنابراین وضعیت فعلی اتوبوسرانی مطلوب نیست. به گفته وی، ناوگان اتوبوسرانی تهران در حال حاضر به 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد. وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های ناوگان اتوبوسرانی باید از سوی دولت تامین شود، گفت: در عمل این اتفاق نیفتاده و دولت‌ها هم به دلایل مختلفی این بودجه را تامین نکرده‌اند. این عضو شورای چهارم شهر تهران ابراز امیدواری کرد دولت در دوره پنجم شورا و با حضور شهردار جدید، سهم خود را بپردازد و اتوبوس‌های جدید متناسب با تکالیف خود به شهرداری تهران تحویل دهد.

شاکری با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای تکمیل خطوط مترو تهران در دوره اخیر گفت: با این حال توسعه مترو دلیلی بر بی‌توجهی به تقویت سایر ناوگان شهری و نیاز رو به افزایش تهران به حمل‌ونقل عمومی نیست. وی راهکار نجات حمل‌ونقل عمومی را کمک دولت به تامین ناوگان اعم از واگن‌های مترو و اتوبوس عنوان کرد و گفت: علاوه بر این دولت می‌تواند با پرداخت بدهی خود به مدیریت شهری در دوره جدید، شورای پنجم را در تحقق هرچه بیشتر اهداف توسعه حمل‌ونقل عمومی کمک کند، چراکه به هر حال بودجه شهرداری محدود است و دولت نیز طبق تکالیف قانونی که بر عهده دارد، باید بخشی از هزینه حضور خود را در پایتخت که به شهر و شهروندان تهران تحمیل می‌شود بپردازد.

همچنین ببینید

دو ویژگی فایل‌های اجاری در بازار مسکن پاییز

  به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، نبض بازار رهن و اجاره املاک مسکونی از ابتدای خرداد ماه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال معادله زیر را تکمیل کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.