خانه / اخبار / جنس نارضایتی مسافران متروی تهران

جنس نارضایتی مسافران متروی تهران

 

به گزارش «دنیای اقتصاد» در حال حاضر مترو به‌عنوان یک مد حمل‌و‌نقل عمومی که در بسیاری کشورها مزیت استفاده از آن سرعت و سهولت در سفر است شناخته می‌شود اما در تهران کمتر از 20 درصد از مسافرت‌های درون شهری روزانه را پوشش می‌دهد. به این معنی که هم اکنون از مجموع 20 میلیون سفر درون شهری روزانه در شهر تهران، حدود 5/ 2 میلیون سفر با استفاده از مترو انجام می‌شود. دیروز شهردار تهران نیز پس از سفر با خط یک متروی تهران، در جمع خبرنگاران به گلایه مشترک مسافران مترو اشاره کرد و افزود: امروز من در مترو با همشهریان صحبت کردم و آنها از اقدامات مترو رضایت داشتند، اما عنوان کردند که اول صبح و عصرها شاهد ازدحام بیش از حد در مترو هستند و این مساله موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده و باید هرچه زودتر تعداد قطارها را افزایش دهیم تا سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد. اگرچه صحبت‌های مسافران مترو با شهردار تهران در مورد ازدحام مترو در ساعات پیک سفرهای روزانه در ظاهر فقط یک گلایه بود اما کارشناسان شهری معتقدند اصلی‌ترین کاربری متروی تهران که بتواند امکان سفر راحت و سریع را برای شهروندان تهرانی فراهم کند مربوط به ساعات پیک ترافیک در صبح‌ها و عصرها می‌شود. اما هم اکنون مسافران از ازدحام مترو که به معنی معطلی بیش از اندازه در ایستگاه ناشی از کمبود ناوگان است، گله‌مند هستند. در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد: سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های مترو بیش از 10 دقیقه است. البته شهردار تهران روز گذشته از اقدامات اولیه برای افزایش ناوگان مترو خبر داد و گفت: برای افزایش قطارها باید منابع مالی اعم از ارزی و ریالی تامین شود و مقدماتی فراهم شد تا با کمک دولت از فاینانس استفاده کنیم. قرار است ۱۰۰۰ واگن طی برنامه‌ای در اختیار تهران قرار گیرد. از سوی دیگر قرار است از مجارستان نیز اتوبوس برای تهران خریداری شود. در جریان حرکت نمادین روز گذشته، وزیر راه و شهرسازی نیز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دولت، شهرداری و مردم باید به این تحول بنیادین توجه کنند زیرا از طریق شهرسازی ریل‌پایه میزان دسترسی، ایمنی و آرامش روانی بهتر می‌شود. به گزارش «دنیای اقتصاد» روز جهانی بدون خودرو از سال 2000 میلادی هر ساله 22 سپتامبر به‌عنوان نمادی از آینده حمل و نقل بشر، در بسیاری از شهرهای جهان مورد توجه قرار می‌گیرد. با این تفاوت که علاوه بر اقدامات نمادین، مسوولان و مدیران شهری مجموعه‌ای اقدامات اصلاحی را نیز در این روز عملیاتی می‌کنند. در این روز بسیاری از مدیران شهری در کشورهای مختلف شهروندان خود را به عدم استفاده از خودرو تشویق می‌کنند، حتی در برخی شهرها نیز محدودیت‌های ترافیکی در چنین روزی اعمال می‌شود. برای مثال در سال 2016 شهرهای پاریس، دیترویت، استانبول و زاگرب در چنین روزی ورود خودروهای شخصی به مرکز شهر را ممنوع کردند. به عقیده کارشناسان چنین رویدادی می‌تواند جامعه جهانی را از چالش‌هایی که ازدیاد وسایل نقلیه در آینده ایجاد می‌کند آگاه سازد و آنها را برای آینده بدون خودرو آماده کند.

همچنین ببینید

دو ویژگی فایل‌های اجاری در بازار مسکن پاییز

  به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، نبض بازار رهن و اجاره املاک مسکونی از ابتدای خرداد ماه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال معادله زیر را تکمیل کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.